ایران بعد از انتخابات

اخبار و مطالب مرتبط

ایران بعد از انتخابات

اخبار و مطالب مرتبط

ایران بزرگترین زندان خبرنگاران در جهان

گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای روز چهارشنبه اعلام کرد بار دیگر ایران به بزرگترین زندان برای خبرنگاران در جهان مبدل شده است. ۴۲ خبرنگار ایرانی در زندان به سر می‌برند.

این سازمان مدافع حقوق خبرنگاران که مقرش در پاریس است می نویسد که چهارم ژانویه با محکومیت بهمن احمدی امویی به هفت سال و چهار ماه زندان و تائید حکم شش سال زندان احمد زیدآبادی ایران بار دیگر بزرگترین زندان خبرنگاران در جهان شده است.

این سازمان می افزاید : ما از درخواست های متعدد اکثر مقامات ارشد ایران که خواستار به اجرا گذاشتن اشد مجازات برای زندانی ها ، از جمله خبرنگاران هستند، به شدت نگرانیم.

 
بیشتر بخوانید:

گزارشگران بدون مرز: بازداشت ۱۰۰ روزنامه نگار در ایران طی ۱۵۰ روز
 
در این بیانیه همچنین آمده است که ۳۶ نفر از نمایندگان حامی دولت، خواستار الحاق یک تبصره به ماده ۲۳۶ آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری است، که به موجب آن چنانچه در جرائم مربوط به اخلال در نظم عمومی، متهم محارب شناخته شود.

روح الله حسینیان، نماینده‌ی روحانی و اصولگرای حامی دولت از پیشنهاددهندگان اصلی این طرح دو فوریتی است.

بهمن احمدی امویی ، روزنامه‌نگار و تحلیلگر اقتصادی روز دوشنبه در دادگاه بدوی به هفت سال و چهار ماه حبس تعزیری و ۳۴ ضربه شلاق محکوم شد.

وی نیمه شب ۳۰ خرداد ماه در منزل خود به همراه همسرش ژیلا بنی یعقوب دستگیر شد و بعد از گذشت شش ماه اولین دادگاه رسیدگی به پرونده اش روز ۲۱ آذر ماه برگزار شد.

آقای امویی از آن هنگام تا کنون در زندان اوین به سر می برد. وی سابقه همکاری با تعداد زیادی از روزنامه های اصلاح طلب را داشته است.

احمد زید‌آبادی دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران، ادوار تحکیم وحدت، بحکم دادگاه انقلاب به شش سال زندان، پنج سال تبعید به گناباد و محرومیت مادام‌العمر از هر گونه فعالیت سیاسی، شرکت در احزاب و هواداری، مصاحبه، سخنرانی و تحلیل حوادث بصورت کتبی یا شفاهی محکوم شد.

احمد زیدآبادی، چندی پیش از سوی انجمن جهانی روزنامه نگاران و ناشران خبر بعنوان برنده جایزه قلم زرین آزادی معرفی شد.

ماه گذشته نیز سازمان گزارشگران بدون مرز در بیانیه ای اعلام کرد پس از آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد در ایران، بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار بازداشت و بیش از ۵۰ روزنامه‌گار نیز واردار به ترک کشور شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد