ایران بعد از انتخابات

اخبار و مطالب مرتبط

ایران بعد از انتخابات

اخبار و مطالب مرتبط

اسامی شماری از دستگیرشدگان تاسوعا و عاشورا

اعتراض خانواده ها در مقابل دادگاه انقلاب و لیست اسامی دستگیر شدگان تاسوعا و عاشورا
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران روز شنبه 11 دی ماه بیش از 100 نفر از خانواده بازداشت شده های 16 آذر و روزهای تاسوعا و عاشورا که اکثرا خانواده بازداشت شده های روز عاشورا بودند برای روشن شدن وضعیت عزیزانشان به دادگاه انقلاب مراجعه کردند،خانواده ها خواهان آزادی عزیزانشان بودند .
امروز چند نفر از حراست دادگاه انقلاب در بین خانواده ها آمدند و به خانواده ها گفتند چرا اینجا را شلوغ کردید ؟ خانواده ها دور آنها جمع شدند و یکی از افراد حراست گفت یکی یکی حرف بزنید بفهمیم چه می گویید .خانواده ها گفتند آزادی بازداشت شده ها چون آنها هیچ کاری نکرده اند .یکی از حراستی ها گفت کاری نکرده اند پس اینهمه خسارتی که به اموال عمومی وارد شده ، اتومبیل به آتش کشیده شده کار کی بوده کار همین ها بوده است بروید یخه همان هایی را بگیرید که بچه هایتان را به ایجاد آشوب تحریک کردند .
خانواده ها هم اعتراض کردند پس اینهمه کشته و زخمی کار کی بوده ؟ نیروهایتان را می اندازید به جان مردم آنهم در روز عاشورا بعد بچه های ما را بازداشت می کنید حراستی ها گفتند نیروی انتظامی هم وظیفه خود را انجام داده مادری گفت کدام وظیفه دختر من را کتک زده اند با سر شکسته بازداشت کرده اند .مادری دیگر گفت کدوم وظیفه رد شدن از روی جوان مردم با ماشین نیروی انتظامی وظیفه است ؟
حراستی ها سعی می کردند خود را کاملا خونسرد نشان بدهند اما به یکباره به خانواده ها گفتند مگر نیروی انتظامی نگفت از این به بعد با هر تجمع غیر قانونی برخورد می کند و هر کسی بازداشت شد خانواده دنبال او نگردد .اگر نگران فرزندانتان بودید نمی گذاشتید بیایند بیرون و آشوب به پا کنند حالا هم بروید خانه هایتان تا روز دادگاه و صدور حکم هر کسی بازداشت شده گناهکار است و باید مجازات بشود.
با شنیدن این حرف نگرانی و اضطراب در چهره بسیاری از پدرها و مادرها دیده شد اما بقیه مادرها به آنها دلداری می دادند و می گفتند خودتان می دانید که اینها دروغ می گویند محکم باشید اینها فقط می خواهند تسلیم شدن ما را ببینند .
تا زمانی که با هم باشیم و پیگیر وضعیت بچه ها اینها هیچ کاری نمی توانند بکنند .برخی از مادرها و پدرها دور هم جمع می شدند و می گفتند با وجود بیماری های مختلفی همچون ناراحتی قلبی ، دیابت ، پا درد و ... هر روز می آیند .
حراستی ها به بهانه شلوغ شدن دادگاه انقلاب و ایجاد مزاحمت توسط خانواده ها تعدادی را از دادگاه انقلاب خارج کردند اما خانواده ها همچنان در بیرون دادگاه انقلاب ایستادند و گفتند آنقدر می آییم تا همه بازداشتی ها آزاد شوند.
لیست جدیدی از اسامی تعدادی از بازداشت شده ها ی روز تاسوعا و عاشورا برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد. با این لیست تا به حال اسامی 35 نفر از بازداشت شدگان روز تاسوعا و عاشورا منتشر شده است.
1- بهرام موسیوند 27 ساله گروهبان کادری نیروی هوایی
2- مهسا یداللهی رضوی 24 ساله در پل حافظ بازداشت شده
3- روژان نوریان 31 ساله در میدان ولی عصر بازداشت شده
4- اشکان سعیدی 24 ساله در ولی عصر بازداشت شده
5- مجید پور عابد 29 ساله در میدان امام حسین روز تاسوعا بازداشت شده
6- سید علیرضا حسینی 25 ساله در انقلاب توسط لباس شخصی ها مورد حمله قرار گرفته و در حالیکه دو لباس شخصی او را روی آسفالت می کشاندند به داخل ون نیروی انتظامی منتقل کرده اند
7- امیر امیر انتظامی 30 ساله در حافظ بازداشت شده
8- حامد اصغر پور 22 ساله در امام حسین بازداشت شده
9- محسن حکیمی 30 ساله مکان بازداشت نامعلوم
10- آرین نظام آبادی 23 ساله در توحید بازداشت شده
11- احمد رضا قاسم پور نجف آبادی 28 ساله در چهاراه ولی عصر بازداشت شده
12- عارف ناصری 21 ساله در بلوار کشاورز بازداشت شده
13- علی ذوالانوار 36 ساله در آزادی بازداشت شده
14- فرشید کریمی 27 ساله در آذربایجان بازداشت شده
15- مهدی واعظی 24 ساله مکان بازداشت نامعلوم
16- مصظفی عرب 32 ساله در میدان ولی عصر بازداشت شده
17- کمال حیدر دوست در فردوسی بازداشت شده
طبق قوانین اسلامی خونریزی در ماه محرم حرام است و این دومین باری است که حرمت ماه محرم و بخصوص جنایت در روز عاشور روی میدهد. بار اول توسط یزید روی داد. اما اینبار خونریزی و جنایت بدستور علی خامنه ای صورت گرفت. نیروهای تحت امر علی خامنه ای با به گلوله بستن ،به زیر خودرو گرفتن ،پرتاب از بالای پل و حمله با قمه و چاقو جان ده ها نفر از مردم ایران را گرفتند و صدها نفر زخمی بر جای گذاشت و تعداد بیشماری را دستگیر کردند. آنها به این جنایتها و شکستن حرمت ماه محرم اکتفا نکرده اند و قاتلین فرزندان مردم ایران که در منصب های بالای قوۀ قضائیه مانند رئیسی که از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 است ،محسنی اژه ای که حکم اعدام تعداد زیادی از مردم ایران را صادر و به اجرا در آورده است ، جعفر آبادی ،احمدی مقدم و رادان که نیروها و خودروهای آنها مردم را زیر می گرفتند. با ظاهر شدن بر صفحۀ تلویزیون هنوز محاکمه نکرده صحبت از اعدام جوانان را بر سر زبان می رانند .
تمام دلایل و شواهد حاکی از نیات پلید علی خامنه ای و قوۀ قضائیه او و تبلیغات گسترده و گوش کر کن آنها برای ارتکاب جنایت هولناک دیگری علیه جوانان آزادیخواه مردم ایران هستند. آنها قصد دارند تعداد از جوانان دستگیر شده و اسیر برای ایجاد رعب و وحشت و خروج از بن بست مرگبار سیاسی حاکم بر آنها اعدام نمایند.
برای پیشگیری از این جنایتها هولناک در شرف وقوع، هموطنان خارج کشور می توانند نقش عمده ای برای نجات جوانان اسیر نمایند با تماس با دفتر دبیر کل سلزمان ملل و کمیسر عالی و سایر مراجع بین المللی و حقوق بشری و راه اندازی آکسیونهای اعتراضی جلوی اعدام جوانان را بگیرند و دست رژیم برای خونریزی بیشتر را ببندند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تمام دلایل و شواهد و موضع گیریهای قوه قضائیه و تبلیغات گسترده در رسانه های ولی فقیه حاکی از آماده شدن برای اعدام های گسترده جوانان دستگیر شده اخیر و زندانیان سیاسی هستند لذا نسبت به اعدام های گسترده جوانان دستگیر شده و زندانیان سیاسی در ایران هشدار میدهد. و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای جلوگیری از اعدام زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
11 دی 1388 برابر با 2 ژانویه 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد